Se i andra perspektiv

© Eva Larsson Södergren, 2015

© Eva Larsson Södergren, 2015

När vattnet måste kokas innan kaffet kan bryggas blir det lätt en känsla av, först frustration, sedan ett lugn. Vi har ju ändå vatten. I kylen står kallt vatten som först har kokats och på spisen en stor kastrull med vatten som kan användas till kaffe, te, tandborstning eller vad vi nu behöver vattnet till. Jag kan fortfarande vrida på kranen och fylla kastrullen och koka mera när det behövs. Visst blir det en procedur som tar några extra minuter men jag kan ändå känna tacksamhet över att vi ändå har vatten.

Nu har jag några dagar där jag kommer börja med att packa ner köket i lådor för att slippa göra allt i sista minuten innan vi ska riva ut och slänga inredningen för att bereda plats åt det nya. Skönt.
Det är ingen brådska ännu så jag ska varva det plockandet med bildredigering, soffhäng och dataspel. För ja, den här vintern kryper jag in i spelvärlden något igen. Hur verkligheten ser ut blir jag ständigt påmind om och då är det skönt att fly in i fantasins värld då och då. Det gör jag i soffan med filmer och serier brevid den bästa människan jag vet. Och genom böcker och dataspel.

© Eva Larsson Södergren, 2015

© Eva Larsson Södergren, 2015

Om november inte bjuder på inspirerande naturpromenader så är jag extra glad åt att jag har många bilder på hårddisken från den härliga semestern och den vackra hösten.

 

One thought on “Se i andra perspektiv

  1. Vilka underbara bilder! Stämning och inspiration dr 😊
    Det är så samt som du skriver, vi ska vara tacksamma…
    Härligt också för er att ha nyrenoverat att se fram emot och sen jobba med ditt skapande i olika former med nyfräscht runtom, det är grejer det 👌🏻 .

    Men…här ser vi ju en kontrast mellan det första ämnet och det andra som ju visar hur mycket vi har att vara tacksamma över…

Leave a Reply

