Med livet i fokus

© Eva Larsson Södergren, 2015

© Eva Larsson Södergren, 2015

För en vecka sedan satt jag på Malmö Kallbadhus uteservering och åt frukost med en av mina gamla vänner. Vi lärde känna varandra för 28 år sedan. Är det med det perspektivet som jag nu ska känna att livet rinner iväg? Nej, vi var rörande överens om att det inte känns som det gått 28 år. Vi känner oss inte heller så gamla som vi nu borde vara efter alla de åren.
Den här kajan var en av tre som höll oss sällskap medan vi satt där under två timmar och blandade minnen med vad som händer i våra liv numer.

Det har blivit september och hösten regnar sig fram. Som alltid längtar jag efter ljuset och färgerna. Jag önskar en färgglad höst innan vintern greppar tag om oss.

Denna september innehåller sorg och glädje. 
Den här veckan begravdes min pappa. Han var vid 83 år klar med livet. 
Om två veckor gifter sig två av mina vänner med varandra och deras liv tillsammans är långt ifrån klart. 

Glädje och sorg. Mörker och ljus.

One thought on “Med livet i fokus

  1. Åhhhh, Eva… som jag älskar fåglar… men jag lyckas då aldrig fota dom…

    Så ledsen för din pappa, jag har ju följt dig och dina foton på honom så det kändes oväntat ❤

Leave a Reply

