Vissa favoritmotiv återkommer om och om igen

© Eva Larsson Södergren

© Eva Larsson Södergren

Jag fick frågan igår vad jag helst fotograferar. Kanske svävade jag på svaret något då jag alltid tycker att det är svårt att prata om bilderna, fotografierna såväl som teckningarna och målningarna. Jag fotograferar gärna naturen, människor och gärna macro. Vad vill jag då med bilderna blev följdfrågan, såg jag inte den frågan komma?
Ja, vad vill jag? Förmedla ljus, beskriva möten. Allt är inte ljust och när mörkret kommer tar jag gärna fram de ljusa bilderna för att visa och för att minnas.
Jag inspireras lika mycket av att se ett stort bildflöde av andras bilder som att själv vara ute och söka motiv. Varje dag. Jag bildskapar varje dag på ett eller flera sätt. Ofta med mina kameror. Jag har två. En systemkamera och en i mobilen. iPhonekameran använder jag verkligen varje dag.
Sade jag allt detta när jag fick frågorna? Jag vet inte, det återstår att se.

På bilden ovan är ett återkommande motiv, vännernas ena katt Pontus.

Leave a Reply

