Liam, två år är en evighet

© Eva Larsson Södergren

© Eva Larsson Södergren

Liam,

Idag är det två år sedan du lämnade oss.
Du var tio år och sex månader när ditt hjärta inte orkade längre. Riktigt varför vet vi inte men ditt hjärta slutade slå.
Du är min systerdotters äldsta son och du kommer för alltid att vara en del av våra liv även om du inte är här med oss.
Jag tror på fortsättningen, att döden inte är slutet. Vad som kommer efter, när ett hjärta slutat slå och inga andetag tas, det vet jag inte. Jag kan bara inte tro att det är svart, tom och tyst. Ett ingenting.

Därför tror jag att du på något sätt fortfarande finns omkring oss. Du finns nära Linda och Marcus, du finns nära dina syskon. Du finns intill din mormor, min syster. Vid din morfars sida och din farmor och farfars.
Du är saknad av många.
Två år är ingen tid, två år är en evighet.

Stöd gärna forskningen för plötsligt hjärtstopp hos Hjärt- och Lungfonden.
Liams föräldrar har en minnesfond som du hittar här:

http://www.hjart-lungfonden.se/Minnesfonder/Till-minne-av-Liam-Cissig/

Leave a Reply

