Prunus incisa

© Eva Larsson Södergren (Nikon D90)

© Eva Larsson Södergren (Nikon D90)

När jag var barn hade vi två stora körsbärsträd i trädgården. Där under hade vi trädgårdsmöbler i skuggan för de varma sommardagarna. Visst var somrarna alltid varmare då, när vi var barn?
Under samma två träd hade jag också min gunga och jag gungade nog mycket högre då än vad jag skulle våga göra idag.

(Körsbärsträden på bilden ovan finns i Göteborgs Botaniska trädgård och gömmer varken möbler eller gungor under sina grenar).

One thought on “Prunus incisa

Leave a Reply

