Hur många bilder får det plats en helg?

(c) Eva Larsson Södergren

(c) Eva Larsson Södergren

Med fredagens studentfirande och lördagens instawalk känns det som jag mest fotograferat hela helgen. I ena handen kameran och i den andra iPhonen. Det är så jag trivs som bäst så jag har inga klagomål på den punkten. Ändå kan jag inte låta bli att undra hur många bilder som får plats en helg? När iphonen, mitt i gårdagens instawalk, vägrade ta in en endaste bild mer för att den var fullproppad insåg jag att jag måste rensa i den före semestern som annars var min plan.
Nu är jag i full färd med att gå genom promenadens bilder och därifrån är den mustiga maskrosfröbilden här ovan. Innan vi klev på bussen, maken och jag, såg jag bilder i dikeskanten. Och minsann, ibland blir resultatet just så som tanken var när bilden togs.
Sedan var det där med att salta akvareller som jag tänkt testa. Det kanske blir senare idag, efter tvätt, träning och matlagning. Annars är det bra om bilderna får plats även vardagar och inte bara helger…

Leave a Reply

