Treårsbloggen…och en bild om dagen funderingar

(c) Eva Larsson Södergren

(c) Eva Larsson Södergren

Ute har våren de senaste dagarna övergått i sommar. Jag har inte varit ute och fotograferat vitsippor och andra fina vårtecken i år. Träden har exploderat i grönt och inte heller grönskan har jag förevigat så mycket den här våren.
I lördags var jag på Scandinavian Photo i Mölndal på deras EXPO och lyssnade på Jan Wallermarks seminarium om macrofoto. Två gånger under våren har jag varit anmäld till en kvällskurs i macrofoto med honom, båda gångerna har blivit inställda pga för få anmälda.
Seminariet var mycket intressant och gav idéer till nytt bildskapande med kameran. Jag hoppas att det blir tillfälle till hösten för en kurs istället.
Fixade nyss till en splittoning på en av skuggfotografierna från minneslunden för några veckor sedan. Loggar in här på bloggen och inser att det idag är tre år sedan jag startade den. Då, och under ganska lång tid, var det som bloggens underrubrik säger Ett foto om dagen som gällde. Eftersom jag inte lyckas byta ut underrubriken funderar jag igen på att starta upp just ett foto om dagen här. Det är en ganska bra sporre för att göra något bildmässigt varje dag.
Funderar på saken ett tag.

 

Leave a Reply

