Det där med tålamod och att öva, öva, öva…

FågelFjäder

Så, jag vill lära mig fotomontage, säger jag. Problemet är att jag vill kunna direkt. Det där att öva är inte riktigt min grej och jag inser direkt att hela idén med att lära mig mer faller platt som en pannkaka. Eller ännu plattare.

att “övning ger färdighet” är en gammal sanning bortser jag allt som oftast ifrån

Nu ändrar jag på detta.
Ovan är ett enkelt övningsexempel som jag inte har någon direkt tanke bakom. Trodde jag. För med Yazoo i lurarna, (hur många timmar har jag förr om åren inte målat till just Yazoo?), kryper idéerna på mig som om de bara väntat på att jag ska sätta mig någongång och bara börja.

Den här bloggen har slutat vara “ett-foto-om-dagen-blogg”, jag har gjort ett par halvtappra försök att börja om igen men nu inser jag att sidan får bli vad den blir.

Därför får den just idag visa mitt nästa försök till fotomontage. Jag har använt mina egna källbilder, två fotografier tagna i Malmö förra sommaren.

 

 

 

2 thoughts on “Det där med tålamod och att öva, öva, öva…

  1. Ja det där med montage är minsann inte det lättaste. Kan inte säga att jag har pysslat med det, men några tappra försök har jag gjort…men jag har inte direkt tålamodet till det.

    Vh

Leave a Reply

